دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

جريمه‌هاي قطعي غيرمجاز اينترنت در کشور اعلام شد

شبكه ملي اينترنت

یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴:۰۰


براساس قوانين تعريف‌شده، شرکت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي SLA در صورتي که بيش از حد‌ مجاز قطعي ماهانه داشته باشند موظف هستند براساس ميزان قطعي غيرمجاز، جريمه‌اي را در شارژ‌هاي ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با فرض 30 روز براي هر ماه و 24 ساعت براي هر روز و 60 دقيقه براي هر ساعت، مدت برقراري يک لينک دو ماه با ميزان دسترسي 100 درصد برابر با 43 هزار و 200 دقيقه خواهد بود، اما اغلب شرکت‌هاي ارائه‌کننده خدمات اينترنتي با حدي از قطعي مواجه هستند که براي حد مجاز اين قطعي‌ها جداولي طراحي شده و لازم است در صورتي که بيش از حد تعريف شده در ارائه‌ي خدمت قطعي وجود داشته باشد، جريمه‌اي به ازاي آن پرداخت شود.

براساس قوانين موجود براي هر سرويس مدتي به عنوان قطعي مجاز در نظر گرفته شده که اگر اختلالات بيش از آن حد شود قطعي غيرمجاز نام مي‌گيرد.

در اين ميان جداولي طراحي شده و براي انواع سرويس‌هاي SLA مدت زماني مجاز قطعي‌ها اعلام و عنوان شده که براساس اين ميزان قطعي ميزان دسترسي کاربر چگونه خواهد بود.

بر اساس اين جدول يکي از مدل‌ها مدل برنزي نام گرفته که ميزان دسترسي آن 99 درصد اعلام شده و تا 432 دقيقه در ماه زمان مجاز قطعي در اين بخش است.

سرويس نقره‌اي سرويس ديگري است که 99.4 درصد دسترسي دارد و حدود 259.2 دقيقه مجاز به قطعي‌هاي ماهانه است. اما در سرويس‌ طلايي که براي آن دسترسي 99.9 درصد تعريف شده شرکت ارائه‌کننده‌ي خدمات تنها مجاز است 43.2 دقيقه در ماه قطعي داشته باشد و در نهايت در سرويس موسوم به الماس که 99.99 درصد دسترسي براي آن تعريف شده تنها 259 ثانيه در ماه قطعي اينترنت مجاز است.

بر اساس قوانين تعريف شده در سازمان تنظيم مقررات راديويي براي قطعي‌هاي غيرمجاز بسته به ميزان آنها جريمه‌هاي پنج تا 100 درصد براي شرکت‌هاي ارائه‌دهنده‌ خدمات تعريف شده و شرکت‌ها موظف شده‌اند در صورتي که در ارائه‌ي هر سرويس بيش از حد مجاز قطعي داشتند، جريمه آن را در همان ماه پرداخت کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو